Značka Ginu, jméno firmy, logo

Do rozhodnutí pálit Gin jsem šel mimo jiné i s tím, že je to “můj” projekt. Jsem tvůrce myšlenky, realizátor, tahoun, destilatér i obchodník. A přitom tak zásadní věci jako jméno firmy, brand ginu i logo jsem dostal vlastně zvenku.

Vnímal jsem jako důležité, jak se bude jmenovat Gin. Neřešil jsem, jak se bude jmenovat firma. Měl jsem trochu v hlavě, že některé značky stojí na jménu majitele. Ale nějak mi to nešlo přes pysky. Gin Urbánek? Běs! Bobův gin? Bob’s Gin? Jako pracovní verze dobrý, ale nemělo to šťávu. Pak jsem zkoušel různý hříčky na slovo GIN. Desítky nápadů jako enGINe, yoGIN, oriGIN, imaGIN, virGIN… Jenže mi to přišlo strašně šroubovaný, umělý. Možná by to upoutalo pozornost, ale tušil jsem, že by to brzy vyprchalo.
Chodíme s přáteli pravidelně na pivko, a jednou mi kamarád Karel říká: proč ne Urban GIn? Přišlo mi to na jednu stranu výborný. Spojení s mým příjmením, významová vícevrstevnatost. Moc se mi to líbilo, ale zase na druhou stranu přeci jenom jsem Urbánek a ne Urban!

Dilema jsme rozlouskli, když jsme řešili vizuál s Radkem Holíkem z olomoucké společnosti Rency. Byl to on, kdo mi dal myšlenku zaměřit se na název firmy a ne Ginu. Gin je prostě Gin a jako brand bude použito jméno firmy. Já tak zpočátku neuvažoval, ale líbilo se mi to. A tak vzniklo jméno společnosti Little Urban Distillery. Urban je tak trochu little, takže už to jsem vlastně já a ta mnohovrstevnatost zůstala. Moc se mi to líbí jak to kluci vymysleli!
Pak se přidala grafička Terka Bartošová a ke jménu firmy vytvořila jednoduchou spirálku chladiče tradičního destilačního kotlíku, na kterou když kouknete zešikma, tak tam při troše představivosti vidíte stylizované malé L a U. A korunu tomu přidala krásnou ilustrací destilérky v městě.

Díky Vám, kteří jste měli v této fázi víc invence než já! Jsem rád, že jsem vás poslechl.
Bob